söndag 19 juni 2011

sommarblommor

hej på er!
Här har det hänt mycket sista tiden. En underbar USA resa tillsammans med familjen (som jag lovat att blogga om), härliga vår/sommar kvällar och mycket annat men precis som för många andra blir bloggen lite lidande... men jag gör ju det här mest på kul:) Men hoppas på lite mer inspiration nu så jag kommer igång med lite sommar smycken. och så har jag äntligen toppen planer för en "tavla" vid balkongen med lite personliga bilder, vi får se när den tar form. Men en 40x120 canvas står undanställd till mig...

Igår ringde Simon när jag var påväg från jobbet och hörde om jag kunde fixa lite blommor till kalaset vi skulle till på kvällen. visst!:), men allt var såklart stängt... jag älskar att göra buketter men nu var det lite tajt med tid. Men jag passerad mataffären påvägen hem och handlade en sådan hemsk bukett med några få blommor som är tråkigt inpackade i nått plastigt rosa. Men ack vilken potential;) jag hittade lite blommor och blad längst vägen hem och satte mig på balkongen och knåpa, jag älskar det! tyvärr tog jag ingen "före" bild;) men tog en när den "nya" låg i cykelkorgen på väg till kalaset. Kändes toppen och lite mer LillaF att lämna fram en sådan bukett:)

Det som gör mig alldeles glad är att Mamma och jag har boka in oss på en sommar kurs hos florist utbildarna i Västerås. Tänka vad mycket vi ska lära oss och hur mycket fint vi ska skapa ihop i en hel vecka!  Blir en toppen start på semestern. Har spanat in lite trevliga butiker också, som jag hoppas vi hinner med:)

sommarbuketten

det här längtar jag tillbaka till varje dag, utsikten från vår balkong i Florida. fantastiskt! vilken strand. det kommer mera...
 Blev så sugen på att skicka med ett smakprov från USA men ska uppdatera lite mer om det senare när jag fått lite mer ordning på bilderna. (den här kommer från mobilen) ha en skön avslutning på den här veckan och hoppas midsommar veckan blir toppen...
kram Frida

2 kommentarer:

  1. Buketten blev jätetfin, det syns verkligen att du har arrangerat om den! vad glad jag blev när det trillade in ett blogginlägg från dig, mera update!!! puss och kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Härligt inspirerande bukett! Jag kopierade din idé och har gjort en härlig midsommarbukett till svärmor som jag tror kommer gå hem :)

    Å så vill vi ju se fler bilder från resan! :) speciellt från den där galna stämpelbutiken :-D

    Glad midsommar till dig & Simon!

    Kram Anna

    SvaraRadera