lördag 18 september 2010

myshelg

 Känns som vi har en sån helg just nu... så härligt med att bara sova länge, umgås med familj och vänner. Har fikat på Märtas och varit ute hos mina föräldrar och blivit bjudna på mat och efterrätt. Det här med efterätter är verkligen min grej, så gott! idag var det äppelpaj. Fotade kortet jag gjorde häromdagen till Mamma. Hon hade ställt det i köksfönstret, så höstfint.
tilda är en favorit, tillsammans med prickigt papper, blommor och brads. brukar använda stämpelfärg och dra längs kanter och på kort för att få lite sliten vintage effekt. fina nya stickers i vitt har jag också köpt.
 Jag tycker det är roligt att ta med sig nått bort, speciellt till familjen och idag blev det blommor brukar plocka buketter i morfars trädgård men nu är det höst och inte så mycket kvar att plocka in. såklart massa fina blad men inte så mycket blommor. så åkte till Almstedts garden. där får man plocka ihop buketter själv och så hjälper dom till att binda. kul! Idag gjorde jag en bukett med kryss och hortensia tillsammans med kärleksört. Några av mammas favoriter. höstfint:)
bild tagen med iphone så alla fina färger blir inte så bra men ni får tänka er:)
kram Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar