lördag 9 oktober 2010

regnar i sängen...

hej på er, tyvärr har jag inte uppdaterat på några dagar för här om natten så vaknade vi av att de regnade på oss i sängen när vi sov! galet, vattenläckan var ett faktum och tyvär den andra inom ett halvårs tid. Nog om det trista, jag räddade ju mina pyssellådor och skrivbordet;)


Sista dagarna har varit fyllda av massa uppdrag men nu börjar jag landa och vara klar. kusinen gifter sig idag och kortet är klart, moster har fått sitt Halsband och kusinpresenten är fixad:) härligt!
Nu tänkte jag tipsa om en rolig teknik som enkelt går ut på att överföra bilder från ett ark med en bild utskriven från en laserskrivare till en ask, trähjärta eller panel. Du behöver Panduros lacklim medium och en svamp. Gå in på panduros hemsida och spana under idéerna och rubrik "Designa och sampla". (finns även en film) Jag bjuder på ett trähjärta som jag gjort till mamma och hoppas du bli sugen på att testa själv:)


extra fint blir det om man förstärker vintage känslan med lite vit och brun färg.
kram Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar